هزینه عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی چیست؟ هزینه عمل انحراف بینی چقدر است؟ عمل انحراف بینی چه تفاوتی با عمل بینی دارد. امروز قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند که علائم طولانی مدت بینی مربوط به آلرژی یا داشتن مشکلات سینوس ها است. اما با تحقیقات معلوم شد که دلیل شماره 1 گرفتگی یا آبریزش بینی افراد در واقع انسداد بینی است و علت شماره 1 انسداد بینی انحراف تیغه بینی است.

به همین دلیل است که متخصصان گوش و حلق و بینی مانند توصیه می کنند برای مشکلات مزمن بینی به متخصص مراجعه کنید. و اگر علت علائم شما انحراف سپتوم باشد، متخصص گوش و حلق و بینی نیز می تواند در آنجا کمک کند.

انحراف بینی چیست؟

سپتوم بینی دیواره نازکی از استخوان، غضروف و بافت است که دو مجرای بینی ما را از هم جدا می کند. هنگامی که جابجا شده یا خارج از مرکز است، به طوری که مجرای بینی ناهموار باشد، آن را سپتوم منحرف  یا همان انحراف بینی می نامیم.

سپتوم می تواند از یک طرف یا طرف دیگر منحرف شود، اما همچنین می تواند از هر دو طرف در نقاط مختلف ناهموار باشد – به عنوان مثال، انحنای S شکل سپتوم.

صرف نظر از اینکه در کجا یا در چند نقطه رخ می دهد، هر گونه انحراف تیغه بینی می تواند مجرای بینی را مسدود کرده و منجر به مشکلاتی شود، به خصوص اگر سپتوم بسیار کج باشد.

علائم انحراف سپتوم

علائم انحراف سپتوم عبارتند از:

گرفتگی بینی (یک یا هر دو طرف)
مشکل در تنفس از طریق بینی
تنفس دهان، به خصوص در حین ورزش قابل توجه است
مشکل در خواب و خروپف
بروز بیشتر خونریزی بینی و عفونت بینی
حس بویایی ضعیف
آبریزش بینی

آبریزش مزمن بینی، به ویژه، اغلب با مشکلات آلرژی اشتباه گرفته می شود – در حالی که در واقع، اغلب نشانه ای از انحراف تیغه بینی است.

زمانی که بینی منحرف می شود، هوای اضافی دریافتی از یک طرف می تواند پوشش بینی را خشک کند. بدن شما با ساخت مخاط بیشتر با این مشکل مقابله می کند که منجر به آبریزش بینی می شود.

چگونه متوجه شوید که انحراف بینی دارید؟

یک فرد ممکن است با انحراف تیغه بینی متولد شود، اما انحراف می تواند در نتیجه تروما یا آسیب، مانند کسانی که در ورزش یا در تصادف اتومبیل متحمل شده اند، رخ دهد.

حتی اگر بینی شما نشکند، آسیب می تواند شکل غضروف انعطاف پذیری که سپتوم را تشکیل می دهد، تغییر دهد. علاوه بر این، یک آسیب می تواند بر نحوه رشد تیغه بینی در آینده تأثیر بگذارد. این به ویژه در مورد آسیب هایی که در دوران کودکی ایجاد می شود صادق است، زیرا غضروف و استخوان در کودکان اسفنجی تر هستند و راحت تر تغییر شکل می دهند.

برخی از انحرافات را می توان به راحتی مشاهده کرد: یک سوراخ بینی می تواند بزرگتر از دیگری ظاهر شود، فقط به پایین بینی نگاه کنید. یا ناهمواری مجرای بینی با نگاه کردن به بینی مشهود است. اما در بسیاری از موارد، انحرافات چندان محسوس نیستند.

دکتر برسلر می گوید: «آنچه که به بینی نگاه می کنیم فقط نوک کوه یخ است. حفره بینی و مجرای بینی شما حدود سه یا چهار اینچ به سمت داخل کشیده می شوند تا به هدایت هوا به سمت ریه ها کمک کنند. انحراف در هر نقطه از سپتوم می تواند علائم ایجاد کند.

به همین دلیل است که بهترین اقدام برای کسانی که علائم انحراف تیغه بینی را تجربه می کنند، مشورت با پزشک گوش و حلق و بینی است. این متخصصان ابزارهای مورد نیاز برای رد یا تایید انحراف سپتوم و همچنین تعیین شدت آن در صورت تشخیص وجود دارند.

انحراف بینی چگونه درمان می شود؟

نحوه درمان علائم انحراف بینی به شدت بستگی دارد.

بخش بزرگی از اولین مشاوره شما با دکتر حمیدرضا راستی تعیین این است که آیا مشکل  انحراف شماخفیف است و می توان آن را به صورت پزشکی درمان کرد یا یک مشکل ساختاری جدی وجود دارد که باید با جراحی برطرف شود.

ما تاریخچه کاملی از مشکلات شما را جمع‌آوری می‌کنیم، علائم شما را مشاهده می‌کنیم و سپس ارزیابی فیزیکی خود را آغاز می‌کنیم – با استفاده از آندوسکوپ و چراغ جلو برای مشاهده سپتوم، و همچنین گاهی اوقات با اشعه ایکس یا سی‌تی اسکن میزان انحراف ر تشخیص می دهیم.

انحرافات جزئی که منجر به گرفتگی خفیف یا مشکلات تنفسی می شوند اغلب می توانند با دارو مدیریت شوند – از طریق اسپری های استروئیدی بینی، ضد احتقان ها یا آنتی هیستامین ها. اگرچه این داروها مشکل را برطرف نمی کنند و درمان علائم همیشه برای برخی افراد کافی نیست.

جراحی انحراف بینی- که سپتوپلاستی نیز نامیده می شود – تنها راه حل واقعی برای انحراف سپتوم است. این یک جراحی سرپایی است که حدود یک تا 3 ساعت طول می کشد.

در طول سپتوپلاستی، شما در بیهوشی به سر میبرید و با استفاده از تکنیک‌های سنتی یا آندوسکوپ‌ها، هر دو با استفاده از ابزارهای جراحی خاص، مشکلات ساختاری سپتوم را اصلاح می‌کنیم.

بیشتر بدانید: بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران

چه زمانی جراحی انحراف بینی ضروری است؟

بسیاری از افراد مبتلا به انحراف تیغه بینی تسکین علائم را از طریق داروها کافی می دانند و نیازی به جراحی ندارند. به همین دلیل، درمان تقریباً همیشه با مداخلات پزشکی آغاز می شود. اما برای افرادی که مشکلات ساختاری جدی دارند یا به داروها پاسخ نمی دهند، احتمالاً جراحی مورد نیاز است.

فقط چند ماه طول می کشد تا مشخص شود که آیا داروها برای درمان مشکل خاص یک فرد کافی هستند یا خیر. و برای بیمارانی که واقعاً انسداد دارند، جراحی را توصیه می‌کنیم –  در حالی که می‌توانیم داروها را امتحان کنیم، مشکلات اساسی در بینی تقریباً همیشه برای دستیابی به تسکین علائم نیاز به جراحی دارند.

آیا جراحی برای شما مناسب است یا نه فقط به شدت انسداد شما بستگی ندارد. و اینکه این موضوع از نظر ظاهری نیز خیلی بر صورت شما تاثیر گذاشته یا خیر.

بینی شما بخش بسیار مهمی از بدن شما است و داشتن مشکلات مزمن بینی می‌تواند واقعاً بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. بسیاری از بازخوردهایی که ما از بیماران پس از جراحی دریافت می‌کنیم به این موضوع مربوط می‌شود که آنها در حال حاضر چگونه می‌توانند نفس بکشند، چقدر بهتر می‌خوابند یا اینکه چگونه ورزش آنها بهبود یافته است.

یکی دیگر از مزایای سپتوپلاستی این است که می توان آن را با سایر جراحی بینی که ممکن است مورد نیاز یا مورد نظر باشد، ترکیب شود، مانند:

جراحی آندوسکوپی سینوس
جراحی توربینات
جراحی ترمیم دریچه بینی
رینوپلاستی

همچنین می توان آن را با رینوپلاستی ترکیب کرد، یک جراحی زیبایی که در آن شکل بینی را برای بهبود ظاهر آن تغییر می دهیم. این یک جراحی بسیار محبوب برای بسیاری از بیماران است. در حالی که طول مدت جراحی را طولانی می کند و هزینه را افزایش می دهد، زمان بهبودی به طور کلی مانند سپتوپلاستی به تنهایی است.

هزینه عمل انحراف بینی

بعد از جراحی انحراف تیغه بینی چه انتظاری داریم؟

به عنوان یک جراحی سرپایی، پس از سپتوپلاستی، هیچ بستری در بیمارستان وجود ندارد. اگرچه هنوز یک دوره نقاهت وجود دارد – که اواخر همان روز در خانه شروع می شود.

شما باید در چند روز اول استراحت کنید و راحت باشید، اما لازم نیست تمام مدت در رختخواب بنشینید. اکثر مردم حدود یک هفته از کار خود مرخصی می گیرند.

پس از هفته اول، جراح شما به صورت دوره ای ناحیه جراحی را بررسی کرده و بینی شما را تمیز می کند.

همچنین باید برای چند هفته از ورزش کامل خودداری کنید و تا زمانی که جراح به شما تأیید دهد که همه چیز خوب شده است، نمی‌توانید بینی خود را باد کنید.

کاهش علائم را می توان در کمتر از سه تا چهار هفته مشاهده کرد.

اگر سپتوپلاستی به درستی انجام شود، میزان موفقیت بسیار بالایی دارد. دکتر راستی اضافه می کند که زیبایی این جراحی این است که وقتی سپتوم ثابت شد، تقریباً همیشه برای تمام عمر ثابت می ماند.

اگرچه در موارد نادری، غضروف اصلاح شده می تواند حافظه ساختاری خود را حفظ کرده و به حالت کج خود بازگردد.

هزینه عمل انحراف بینی

هزینه عمل انحراف بینی بسته به شرایط مختلف می تاند تغییر کند. این شرایط را میتوان از جمله به تجربه و دستمزد جراح ، لوکیشن و منطقه مرکز جراحی، هزینه بیهوشی و تکنسین هوشبری، هزینه های آزمایشات و عکسبرداری ها، و موارد دیگری باشد.

هزینه عمل انحراف بینی با هزینه جراحی زیبایی بینی تفاوتی ندارد و هردو به یک قیمت هستند. اما خبر خوب اینجاست که اگر شما نزد دکتر حمیدرضا راستی جراحی زیبایی بینی انجام دهید مشکل انحراف بینی شما را بدون افزایش هزینه برای شما انجام می دهند.

هزینه عمل انحراف بینی در تهران در سال 1402 متوسط بین 27 تا 98 میلیون تومان متغیر است. جهت اطلاع از هزینه عمل انحراف بینی  با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

جراحة تجميل الأنف