5 مورد عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی

عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی

خیلی از افرادی که خواستار جارحی بینی هستند  از خود بیهوشی و عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی ترس دارند. حق هم دارند. کلمه جراحی و بیهوشی به خودی خود واهمه برانگیز است. اما آیا میدانستید که اگر چکاب های درست انجام شود هیچ نیازی به ترس از عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی نیست.

بیهوشی عمومی چیست؟

ابتدا بیایید تعریفی از بیهوشی یا به عبارت درست تر بیهوشی عمومی داشته باشیم. بیهوشی عمومی حالتی از بیهوشی کنترل شده است که تمامی ذهن به طور موقت خاموش می شود. در طول یک بیهوشی عمومی، از داروها برای خواباندن شما استفاده می شود، بنابراین شما از عمل جراحی بی اطلاع هستید و در حین انجام آن حرکت نمی کنید یا احساس درد نمی کنید.

بیهوشی عمومی برای روش های جراحی استفاده می شود که در آن بیهوش بودن برای شما ایمن تر یا راحت تر است. معمولاً برای جراحی های طولانی یا آنهایی که در بدون بیهوشی  بسیار دردناک هستند استفاده می شود.

دقیقاً مشخص نیست که چگونه کار می کند، اما شناخته شده است که همه داروهای بیهوشی اعصاب را از ارسال سیگنال به مغز متوقف می کنند. این بدان معنی است که شما چیزی را احساس نمی کنید.

مقالات مرتبط: بهترین جراح بینی در تهران

نحوه تجویز بیهوشی عمومی

قبل از انجام عمل، با یک پزشک متخصص به نام متخصص بیهوشی ملاقات خواهید کرد تا در مورد اینکه کدام داروی بیهوشی برای شما مناسب است، تصمیم بگیرد. اینیکی از  ارزیابی قبل از عمل است که پزشک بیهوشی شما را مورد بررسی قرار می دهد.

معمولا پزشک بیهوشی با شما در مورد نوع یا انواع بیهوشی که برای شما مناسب است صحبت می کند، خطرات بیهوشی را توضیح می دهد، پس از آن، برنامه ای را برای بیهوشی و کنترل درد و حرکت بدن  شما انتخاب می کند.

متخصص بیهوشی تاریخچه پزشکی شما را بررسی می کند و از شما می پرسد که آیا کسی در خانواده شما با بیهوشی مشکل داشته است یا خیر. آنها همچنین در مورد سلامت عمومی و سبک زندگی شما می پرسند، از جمله اینکه آیا شما:

هر گونه آلرژی داشته اید؟
سیگار میکشید یا الکل می نوشید؟
هر داروی دیگری مصرف می کنید؟
متخصص بیهوشی می تواند به هر سوالی که دارید پاسخ دهد. اگر در مورد هر بخشی از روش مطمئن نیستید یا اگر نگرانی دارید، به آنها اطلاع دهید. قبل از عمل باید دستورالعمل های واضحی به شما داده شود که باید رعایت کنید، از جمله اینکه آیا می توانید در ساعات منتهی به آن چیزی بخورید یا بنوشید.

بهترین جراح بینی در تهران

قبل و حین عمل شما

درست قبل از انجام عمل جراحی، معمولاً شما را به اتاقی می برند که در آنجا متخصص بیهوشی بیهوشی عمومی را به شما می دهد.

یا به صورت زیر داده خواهد شد:

مایعی که از طریق یک کانول به داخل رگ‌های شما تزریق می‌شود (یک لوله پلاستیکی نازک که به داخل ورید، معمولاً در پشت دست شما وارد می‌شود)
گازی که از طریق ماسک تنفس می کنید
داروی بیهوشی باید خیلی سریع اثر کند. قبل از اینکه در عرض یک دقیقه یا بیشتر بیهوش شوید، شروع به احساس سبکی سر خواهید کرد.

متخصص بیهوشی در طول عمل همراه شما خواهد بود. آنها مطمئن خواهند شد که شما به دریافت داروی بیهوشی ادامه می دهید و در حالت کنترل شده بیهوشی باقی می مانید. آنها همچنین به شما داروی مسکن را در رگهای شما تزریق می کنند تا وقتی از خواب بیدار می شوید احساس درد شدید نکنید.

بیشتر بدانید: عوارض جراحی بینی برای چشم

با وجود اینکه این کار برنامه ریزی شده و با هدف بهبودنتیجه برای شما است، اما واقعیت اصلی این است که وقتی شما جراحی می کنید، پزشک پوست شما را بریده و در حال اصلاحات بر روی بینی شما است. و از آنجایی که جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های حساس و بسیار دقیق است لازم است که سر شما بدون هیچ حرکتی باقی بماند.

زمانی را تصور کنید که شما دست خود را می برید، کاملا غیر ارادی واکنشی سریع به جراحت می دهید. همین اتفاق اگر بیهوشی به طور درست اتفاق نیفتند برایتان رخ می دهد.

اغلب، پزشک می تواند به شما هشدار های لازم برای بعد از بیهوشی را بدهد که بعد از آن انتظار چه عوارضی را داشته باشید. گاهی اوقات عوارضی نیز وجود خواهد داشت — چیزهایی که بخشی طبیعی از روند بهبودی نیستند. در حالی که شایع ترین عوارضی که پایینتر اشاره میکنیم معمولا جدی نیستند، برخی عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی مانند لخته شدن خون می توانند خطرناک شوند. و بهبودی شما را کند می کنند.

به اتفاقاتی که در بدن شما می‌افتد و احساستان در روزها و هفته‌های بعد از جراحی توجه کنید. اگر نگران هستید یا موردی بجز موارد گفته شده به شما را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

درد در عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی

تقریباً همه افراد پس از جراحی کمی درد دارند. و میزان آن به چقدر قبل از رفتن به اتاق عمل به نوع عملی که انجام داده اید و میزان سلامتی شما بستگی دارد.

بسیاری از روش‌ها اکنون کمتر «تهاجمی» هستند یا به عبارت دیگر برش های کمتری در سطح پوست ایجاد می کنند – در نهایت، درد کمتری دارد و شما سریع‌تر بهبود می‌یابید. و گزینه های زیادی برای کاهش درد شما وجود دارد. زیاد خودتان را نگران درد در  عوارض بیهوشی بعد از عمل بینی نکنید. دکتر حمیدرضا راستی که یکی از بهترین حراح بینی در تهران هستند روند در شما را با دارو کنترل و مهار می کنند.

وقتی درد شما به خوبی کنترل شود، تمایل بیشتری برای حرکت دوباره خواهید داشت و این کلید بازگشت به روال روزانه شماست. همچنین کمتر احتمال دارد که عوارضی مانند لخته شدن خون یا ذات الریه داشته باشید.